sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Ensimmäinen stoppi Fighter Pull-Upissa

Eilen lauantaina se tapahtui, nimittäin tuli ensimmäistä kertaa seinä vastaan Fighter Pull-Up -ohjelmassa. Olin menossa päivässä 8, kun kahdesta viimeisestä sarjasta jäi tekemättä molemmista yksi leuanveto, eli yhteensä siis kaksi toistoa.

Mietin, mikä voisi olla siihen syynä. 1) En tehnyt lämmittelyä. Minulla oli hoppu tehdä vaadittavat toistot ja olin luvannut esikoispojalle, että katsomme leffan heti saunan jälkeen. Typerää, että en uhrannut muutamaa lisäminuuttia edes lyhyelle lämmittelylle. 2) Edellisen päivän selkätreeni painoi kroppaa. Olin tehnyt leuanvetojen lisäksi ylä- ja alataljaa.

Joten jatkossa yritän välttää em. sudenkuopat. 1) Lämmittelen jatkossa 3-5 minuuttia ennen leuanvetotreeniä, kuten tähänkin asti olen eilistä lukuunottamatta tehnyt. 2) Vähennän muuta selkätreeniä salilla, koska priorisoin leuanvetoa muiden selkäliikkeiden edelle. Teen siis leuanvetoja edelleen joka treenin ensimmäisenä liikkeenä, mutta sen lisäksi teen korkeintaan alaselän jumppaliikkeitä, enkä esimerkiksi ylä- ja alataljaa tahi moottorisahaa käsipainolla tms. Fighter Pull-Up on sen verran vaativa ohjelma, että muu treeni pitää sovittaa siihen, kuten Supersets-blogissa muistututetaan. Löysin muuten tämän leuanveto-ohjelman kyseisen blogin kautta. 3) Olen pitänyt sarjojen välillä n. 90 s. palautustaukoa, tarvittaessa pidennän tätä noin 120 sekuntiin, jotta jaksan tehdä vaadittavan määrän toistoja.

Vasta kun olen riittävän kova vetämään leukoja, lisään muutakin selkätreeniä.

Kuten Fighter Pull-Up -ohjelma neuvoo, palaan nyt viikon verran taaksepäin ohjelmassa eli käytännössä aloitan sen alusta. Mutta pidän ensin 1-2 päivää vapaata leuanvedoista.

Ei kommentteja: